• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Anlita en lånförmedlare som inte tar Bisnode?

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Enkel fråga.

Tyvärr tar Sevenday+Nordax+En till en Bisnode när du gör en ansökan via säg Lendo eller Advisa. Det innebär på er uppslagskopia 3 olika Bisnode-förfrågningar vilket som bekant är förödande för betyget.

Då min ambition är att anlita Wästgöta någon gång nu i vår så vill jag veta hur fan jag ska gå till väga om jag vill anlita Lendo/Advisa innan maj för att samla lån men vill bara ha UC-förfrågning och inte Bisnode?
Har någon något förslag?

Man kan inte välja bort banker på Advisa - Kan man det på Lendo?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gtuik

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
27 Februari 2017
Meddelanden
232
Mottagna reaktioner
62
Poäng
197
Enkel fråga.

Tyvärr tar Sevenday+Nordax+En till en Bisnode när du gör en ansökan via säg Lendo eller Advisa. Det innebär på er uppslagskopia 3 olika Bisnode-förfrågningar vilket som bekant är förödande för betyget.

Då min ambition är att anlita Wästgöta någon gång nu i vår så vill jag veta hur fan jag ska gå till väga om jag vill anlita Lendo/Advisa innan maj för att samla lån men vill bara ha UC-förfrågning och inte Bisnode?
Har någon något förslag?

Man kan inte välja bort banker på Advisa - Kan man det på Lendo?

Hej

Jag har följt mitt bisnode ganska noga en tid och skulle vilja påstå att sevenday och nordax är dom minsta tjuvarna när det gäller bisnodebetyget . Jag tror ingen av dom påverkar så mycket framåt . Men till din fråga så har jag kollat med lendo en gång för ca 1 år sedan och då kunde man inte välja bort . Vet inte hur det är med te.x sambla eller axo finans , zmarta
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Advisa tillåter inte heller att man väljer bort.....Det är fan självaste fan också. Försöker få ner mina förfrågningar hos Bisnode och då är det riktigt jävla bull om jag åker på 3 nya "per automatik" för att jag vill använda mig utav Lendo. Ahh det var inte bra...
Alternativet är att försöka ge sig på Wästgöta med en 5:a eller 6:a i betyg men tämligen säker på avslag då....

@Sambla kan man "välja bort" aktörer hos er?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 524
Mottagna reaktioner
12 902
Poäng
9 787
Spärra bisonoden på samma sätt dom det går att spärra uc ett par veckor?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Det stämmer tyvärr som skribenterna skriver, tråkigt nog.
Jag tycker det är konstigt att det inte finns en enda låneförmedlare som ger dig möjligheten att välja bort vissa aktörer alltså...
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 524
Mottagna reaktioner
12 902
Poäng
9 787
Alternativ är ju att söka direkt hos ngn, tex santander som ibland verkar svälja det mesta
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp